Pages

Anak Soleh Ummi & Abi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tuesday, November 17, 2009

DURIAN oh DURIAN

Assalamualaikum wbt.


Semasa pulang ke Malaysia beberapa bulan lepas, Malaysia sedang bermusimkan buah durian dan rambutan.

Ayah saya sakit. Beliau telah dinasihatkan oleh doktor agar tidak memakan buah durian. Sudah beberapa kali dia memancing saya untuk membeli durian setiap kali kami melalui jalan-jalan yang mempunyai beberapa deret kedai durian. Jawapan saya : "What had Doctor told you. No Durian ayah~" sambail menggerak-gerakkan jari telunjuk saya ke kiri dan ke kanan. Mak saya pula mula membebel.


Sayalah insan yang terpaksa menelan air liur setiap kali terpandangkan durian. Kerana menurut mak saya, kami terpaksa berkorban demi menjaga kesihatan ayah. Huhu. Dalam adik beradik saya, sayalah yang 'hantu durian'. Mereka yang lain, tidak pandai menilai keenakan durian. Adik perempuan saya, sampai sekarang nauseous bila melihat dan terbau durian dan pisang. Pelik! Homo sapiens kah dia? Haha.

Semalam saya menelefon mak saya. Mak saya pun bercerita. Mereka pergi ke Majlis Khatan sepupu saya di rumah pakcik saya (abang ayah saya) yang mana menurut mak saya terdapat pokok durian di rumahnya. Ayah saya bersama-sama adik-beradiknya yang lain (pakcik-pakcik saya) telah membuat operasi memakan durian tanpa pengetahuan isteri-isteri mereka (termasuk mak saya). Kegiatan mereka hanya diketahui ketika mereka semua pergi solat dan kaum-kaum isteri keluar dan melihat kulit durian di atas meja.


Boleh tak? Saya menjerit tidak puas hati kerana saya kempunan durian. Tak aci!! *stress~ (nak durian~ nak durian~~~)

1 comments:

Anonymous said...

Human dlm bahase sains = Homosapiens.

if ur sis is homosapiens when she hates DURIAN.. what are you??

just joking.