Pages

Anak Soleh Ummi & Abi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday, November 13, 2009

Busur - Busur Islam


Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah hanya kepada Allah sahaja layak diucapkan rasa syukur ini.

Alhamdulillah semalam saya selesai menyempurnakan satu task yang telah diberi kepada saya. Memenuhi jemputan unit USMB DPMM (baca : Dewan Perwakilan Mahasiswa/wi Mansurah) seperti sebelumnya tetapi kali ini adalah untuk memberikan penerangan tentang 2009 H1N1.

Makluman yang agak lewat membuatkan saya sedikit kelam kabut menyediakan slide show presentation bagi memudahkan audience memahami apa yang cuba disampaikan. Alhamdulillah, Allah telah mengurniakan pada saya tangan-tangan yang sentiasa berada di sisi saya untuk membantu. Terima kasih buat ahli beit saya yang 3 orang tu kerana banyak sangat membantu, beri sokongan dan menemani saya. I love you babes! (^___^)'

Saya sedikit teruja dengan tugasan yang diberikan kerana di situlah letaknya fungsi setiap individu dalam perkogsian yang membawa manfaat. Memetik kata-kata As-Syahid Syed Qutub, setiap daripada kita ini merupakan busur-busur Islam yang sentiasa bersedia di tempat masing-masing. Setiap daripada kita punya peranan tertentu dan terpenting dalam meluncurkan diri kita (busur) ke arah matlamat, tujuan dan aim yang sama.

Mass preparation



Ta'aruf




Antara yang hadir




Berkenalan dengan virus




Khusyuk mendengar mungkin



Khusyuk pula menerangkan mungkin







Pembantu yang juga berpakaian hijau

0 comments: