Pages

Anak Soleh Ummi & Abi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday, August 28, 2010

Soy Juice : 1st Product of Darul Taqwa

Assalamualaikum wbt.

Tick Tock. Tick Tock.

Hari ini sudah 18 Ramadan 1431H. Sekejap kan masa berlalu? Kita sudahpun melepasi separuh masa pertama Ramadan dan kini berada di separuh masa kedua Ramadan. Kalau main apa-apa sukan, masa separuh kedua inilah yang kita akan buat yang terbaik untuk score banyak dalam pertandingan. Masa ini kita akan buat yang terbaik untuk menang dalam perlawanan. Bagaimana pula separuh masa kedua Ramadan kita? Adakah kita semakin bersungguh-sungguh atau sebaliknya?

Muhasabah. Muhasabah. Muhasabah.

Maafkan saya kalau blog ini nampak macam topsy-turvy. Abang changed the template for me as the previous one looks dull and boring. Abang kata, tak kena dengan personality saya. He knows me better day after day apparently. Tapi saya ini masih kurang rajen untuk menyusun atur balik thingy yang kat tepi-tepi ni.

Alhamdulillah bussiness Air Soya keluaran Darul Taqwa berjalan lancar. It starts when Abang made the soya for me and baby because he was kinda worry about me yang tak mahu telan milk and any dairy products. Tak sangka air soya abang sedap. hehe. So I suggest him to sell the air soya sempena Ramadan ni. Mesti ramai nak beli sebab air soya juga antara pilihan pertama saya untuk berbuka puasa di bulan Ramadan ni.

Maka bermulalah perniagaan air soya yang semakin hari semakin hangat sambutannya. Abang conquer the soya making and me conduct the packaging.

Bagi sesiapa yang sedang menelan saliva membaca paragraph ini, bolehlah buat tempahan soya pada kami. heheh. Sebungkus LE 4 and sebotol LE 7 sahaja. InsyaAllah, kebersihan soya terjamin. Produk HALAL keluaran Muslim. Kualiti akan diperbaiki dari semasa ke semasa.

Berminat?

Boleh contact Ust Kadir : 0108818061 @ Saya : 0111688143 atau
YM kami di : musafir_ilmu84@yahoo.com atau tens_twelve88@yahoo.com.

Jualan dan tempahan insyaAllah berlangsung sepanjang tahun bukan saja hanya sepanjang Ramadan ini. Boleh juga menempah untuk majlis-majlis tertentu. Harga pukal boleh dirunding.

Ok, bolehlah tengok gambar-gambar di bawah ini. Antara proses-proses dan produk soya keluaran Darul Taqwa :


1. proses memasak


2. proses penyejukan


3. packaging process


4. siap untuk dijual

5. versi bungkusan plastik


p/s : Seronok juga berniaga ni rupanya. Banyak manfaat. Lagipun ianya sunnah Rasulullah s.a.w. Well..thinking of another product of Darul Taqwa. HALAL product by Muslim!

3 comments:

nadz ruslan said...

tahniah akak! moga sukses!

mmk said...

salam kiki dearie..

semoga terus sihat berpuasa disamping suami dan baby kicik dlm perot =)

klu tak silap, duit soya akk hari tue masih berbaki lagi LE12..jadi,kalau bila2 ada update jualan soya,kiki bgtaulah ye..thru ym or fb..boleh kitorg gi amik soya sedap kt DR..sbb before this,we kind of thinking air soya just made on the certain dates..trtunggu2 gak bila nk open lagi jualan ni..=)

ok, selamat beribadah n take care~

~dari kipas-susah-mati air soya~

- ismisyakila - said...

to lilacfla : thank you adik :)

to mamabalqis : a'ah ada lagi baki. boleh dpt 3 bungkus soya tuh. okke esok ada jual. boleh amek kt Syaima'. Nanti saya sms kak shiada okke! saya juga kipas-susah-mati-soya :p