Pages

Anak Soleh Ummi & Abi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wednesday, April 15, 2009

CRAZY

Assalamualaikum wbt.

Pagi ini semasa saya cuba 'korek' kembali music file saya, saya terjumpa sebuah lagu. Lagu ini pernah buat saya menangis dahulu. Entah kenapa saya menangis. Mungkin kerana 'cerita' lagu tersebut berjaya menjentik hati kecil saya. Ya, ada benarnya apa yang diceritakan oleh lagu tersebut.

Dan kini, ketika saya mendengarnya kembali dan menghayati setiap bait lirik lagu tersebut, saya menjadi sayu kembali. Pertama, kerana lirik lagu tersebut. Kedua, kerana lagu tersebut perlahan-lahan menggamit memori musim peperiksaan tahun lalu seperti sekarang ini. Kerana pada waktu itulah saya 'gila' dengan lagu ini.

Kelakar kan? Tapi betul. Jika anda perasaan, setiap lagu ada kenangannya sendiri. Orang kata, sentimental value. Sebagai contoh, lagu2 nyanyian Inteam dan UNIC membawa saya kepada kenangan zaman persekolahan yang pada waktu itu lagu2 tersebut memeriahkan pertandingan nasyid peringkat sekolah.

Kenangan dalam diam membawa ketenangan. Ketenangan yang kita tidak tahu dari mana puncanya ia datang. Apa yang pasti, ketenangan itu mampu buat saya tersenyum. smiling*
Saya tinggalkan anda dengan lirik dan lagu Crazy nyanyian Simple Plan. Sebenarnya, saya juga meminati lagu2 Simple Plan, Akon dan Westlife.
Kenapa? Tak percaya?


Crazy - Simple Plan
Crazy - Simple Plan

Tell me what's wrong with society
When everywhere I look I see
Young girls dying to be on TV
They wont stop 'til they've reached their dreams

Diet pills, surgery
Photoshop pictures in magazines
Telling them how they should be
It doesn't make sense to me

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?

Can anybody tell me what's going on?
Tell me what's going on
If you open your eyes
You'll see that something is wrong

I guess things are not how they used to be
There's no more normal families
Parents act like enemies
Making kids feel like it's world war III

No one cares, no one's there
I guess we're all just too damn busy
Money's our first priority
It doesn't make sense to me

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?

Can anybody tell me what's going on?
Tell me what's going on
If you open your eyes
You'll see that something is wrong

Is everybody going crazy?
Is everybody going crazy?

Tell me what's wrong with society
When everywhere I look I see
Rich guys driving big SUV's
While kids are starving in the streets
No one caresNo one likes to share
I guess life's unfair

Is everybody going crazy?
Is anybody gonna save me?

Can anybody tell me what's going on
Tell me what's going on
If you open your eyes
You'll see that something is wrong

Is everybody going Crazy?
Can anybody tell me what's going on
Tell me what's going on
If you open your eyes
You'll see that something is wrong

0 comments: