Pages

Anak Soleh Ummi & Abi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Saturday, December 26, 2009

Sanah Helwa Ya Habibti


Assalamualaikum wbt.



"Kenapa awak bagi saya yang lagu Xmas?," soal saya pada Mumun sambil tangan saya memutar pemengang kecil di tepi mini music box. "lagu raya takde ke?," sambung saya lagi.

"Haha..," Mumun gelak sambil menggerak-gerakkan tangannya yang digenggam tanda 'meluku' saya imaginarily.

Kotak kecil itu akan berbunyi apabila diputar pemegang kecil di tepinya. Mumun hadiahkan pada saya. Selalunya dia akan menghadiahkan saya apa-apa pun tanpa sebab. Ataupun mungkin semasa dia membelek-belek apa-apa benda dan teringkatkan saya, dia akan beli. Mungken. hehe.

"ooOo..saya tahu. Mesti awak nak suruh saya ingat birthday awak everytime saya main benda ni kan? Birthday awak kan on Xmas day?," teka saya.

"Haha..," Mumun gelak lagi. "Ye kot~.."

"Hehehe..saje je buat-buat tanya. Btw, thank you awokkkk," saya sengih menampakkan barisan gigi yang 'mahal'.

Saya tak tahu kalau-kalau post ini akan nampak tidak adil pada ahli beit saya yang lain. hehe.. Saya pasti, lepas post ini published, kami akan bergaduh manja ketika menghadap dulang besar ketika dinner nanti kut. huhu.

Semalam hari lahir sahabat baik saya, Asma Hanisah a.k.a Mumun saya. Saya sangat terkilan kami tak mampu buat apa-apa pada hari istimewa dia dek kerana kesibukan yang menghambat setiap dari kami termasuk birthday girl sendiri. Tapi tak mengapa.. Asma dah besar kan? (^__^)'

Semoga Allah memberkahi umurmu sayang. Dan semoga kau tetap kuat mengharungi jalan persinggahan ini yang penuh ranjau. Semoga kelak kita berpeluang bertemu di Syurga Allah yang merehatkan. Inni uhibbuki fillah jiddan.




Sanah helwa ya habibti!

1 comments:

Anonymous said...

senkiu~ xpe, xkesah korg x sambut atau x buat ape2 pon. asalkan igt dan wish pon dh cukup dah..
smlm 20, hr ni dh 21, tp lg 6 hari dah nk masuk 22!