Pages

Anak Soleh Ummi & Abi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday, December 10, 2009

Hadiahkan Ku Sepotong Doa

Assalamualaikum wbt.


Alhamdulillah. Segala puji bagi-Mu Ya Allah. Kebaikan itu untuk orang yang bertaqwa, tidak dimusuhi kecuali mereka yang menzalimi. Selawat dan salam untuk semulia-mulia utusan, dan pengakhiran segala Nabi dan kepada seluruh keluarga dan sahabat Baginda.


Alhamdulillah hari ini, 10 Disember 2009, genap usia saya 21 tahun.

Jika mengikut undang-undang, pada usia begini, saya berhak untuk membuat keputusan sendiri dalam hidup saya dari segi undang-undang dan yang berkaitan dengannya. Ini bermakna, bermula daripada hari ini, saya bertanggungjawab ke atas diri saya sepenuhnya. Ini juga bermakna, rupa-rupanya saya sudah dewasa. Dewasa tapi masih muda. Hehe.


Saya tidak lagi mengharapkan sebiji kek tertulis Happy Birthday di atasnya. Tidak juga mengharapkan sejambak bunga mahupun hadiah beraneka rupa. Mahupun suprise party. Cukuplah sekadar sepotong doa dengan penuh keikhlasan dari sesiapa sahaja yang mengingati tarikh kelahiran saya.


Ya Allah, ampunilah segala kelalaian kami. Ya Allah, jadikanlah hari ini menjadi hari keampunan bagi segala dosa kami. Hari yang Engkau gantikan segala kegelapan kepada Nur cahaya di hati kami.

Ya Allah, berkatilah sisa hidup kami. Jadikan umur yang tersisa ini membawa kemaslahatan bagi orang tua kami, keluarga kami dan sekalian umat Islam.

Ya Allah, tetapkanlah bagi kami kesabaran. Jangan biarkan amarah membuatkan kami terhina dalam kezaliman.

Ya Allah, sediakanlah untuk kami sebahagian daripada rahmat-Mu yang luas. Berikanlah kami petunjuk kepada ajaran-ajaran-Mu yang terang.

Ya Allah, hiasilah diri kami dengan ilmu yang bermanfaat. Ilmu yang membawa kepada keluhuran akhlak kami.

Hanya kepada-Mu kami bertawakkal dan kembali.

Amin Ya Rabbal Alamin..


Buat mama dan ayah, terima kasih di atas didikan dan keperluan yang sempurna sedari akak kecil sehingga sekarang. Semoga Allah membalasnya dengan sebaik-baik balasan iaitu Syurga-Nya. Semoga kalian terus-terusan mendoakan kecemerlangan dan kebahagiaan akak dunia dan akhirat. Love you both more.

2 comments:

Huzayfah Hafas said...

Salam, Akie...
Semoga bertambah amalan dan menjadi penghuni syurga yg abadi~~~
Miss U..
Semoga umur yg bertambah mematangkan lagi dirimu..
may ALLAH bless U always.

Anonymous said...

kak kiki..dewasa tapi masih muda.agagaga..teruskan perjuangan :)
ailebiu.