Pages

Anak Soleh Ummi & Abi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday, June 15, 2009

Summer Break : Iklan

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah segala pujian bagi Allah yang telah memberikan nikmat yang terlalu-lalu banyak buat hamba-Nya yang kerdil lagi hina ini. Exam oral Patho hari ini melegakan hati saya. Alhamdulillah. Semoga semua najah kabir insyaAllah.


ATTACHMENT : Istimarat Li Tadrib As-Saufi

Pagi tadi semasa menuggu untuk exam oral bermula, Liyana menegur saya dan bertanya saya jika saya stay di Mansurah sepanjang cuti ini ataupun berhijrah sementara ke Cairo. Saya menyatakan insyaAllah saya stay di sini memandangkan kebanyakan aktiviti yang tersenarai dalam perancangan saya adalah di Mansurah. Kecuali jaulah dan aktiviti luar sudah pasti akan keluar Mansurah. Saya bertanya kepada Liyana "Kenapa Yana?"

"Kila nak buat attachment?" Liyana bertanya.

"Oh,ada cara ke?" saya betanya kembali.

"Ada. Saya dah tanya dah. Kila pergi dekat Syu'un Tullab, minta padanya 'Istimarat Li Tadrib As-Saufi' "

"Heh?" saya menyengetkan muka. Lambat pick-up.

"Mari saya tuliskan." Liyana menawarkan diri mencoret apa yang di katakan tadi. Oh..borang..

"Bawak dua keping gambar. Attachment start 15 July." Liyana menyambung sebelum berlalu pergi.
"Baikk. Terima kasih Yana."

Dan..selepas habis exam oral, saya pergi ke Syu'un Tullab untuk tujuan meminta dan mengisi borang tersebut. Alhamdulillah saya sentiasa membawa gambar ukuran passport bersama saya maka urusan menjadi mudah. Biasalah, musim panas begini, rasa kurang rajin untuk keluar rumah banyak kali.

Jadi bagi sesiapa yang berminat untuk buat attachment ketika cuti nanti, boleh berbuat seperti sedemikian. Caranya :


  1. Pergi ke Syu'un Tullab, dan ketuk bilik depan bilik Ustaz Mohammad Mutuali. Katakan pada Ustaz di dalam bilik tersebut 'Aiza istimarat li tadrib as-saufi'.
  2. Ustaz tersebut akan minta kerneh dan menerangkan cara mengisi borang.
  3. Isi borang tersebut. Antara maklumat yang diperlukan adalah : Nama, Tahun pengajian, No. Tel, No. Passport dan Alamat Rumah di Mesir.
  4. Submit borang tersebut.

Menurut Ustaz tersebut, sesi akan bermula pada 15 July 2009 dan kita perlu berjumpa ustaz pada awal July untuk sedikit taklimat. Selamat mencuba!

KARNIVAL KELUARGA PCM 09 : MARI MENYUMBANG


Seperti yang anda sedia maklum, PCM mengajurkan Karnival Keluarga PCM sempena cuti musim panas bermula 9 hingga 20 Julai 2009. Maka saya dengan rasa berbesar hati mengajak anda untuk turut sama memeriahkan Karnival tersebut serta menyumbangkan sedikit sumbangan bagi manjayakan Karnival Keluarga PCM tersebut. Anda boleh melihat iklan di bawah ini dan untuk maklumat lanjut, sila layari http://karnivalpcm.blogspot.com/.





Itu saja buat masa ini. Assalamualaikum wbt.

1 comments:

Farid Rashidi said...

Salam,

MOga segala urusan berjalan lancar ya. kalau kelapangan ayuh berkongsi pendapat di blog saya. Mungkin dapat mengeluarkan ssuatu yg bernas.